19.01.2018

Kochaj- to takie proste!



       Zakopuję się w łóżku zmęczona po całym dniu. Pod nogi podkładam sobie olbrzymie poduchy i czuję jak krew znów zaczyna krążyć własnym umiarkowanym rytmem. Cały dzień na nogach w szpilkach zdecydowanie daje o sobie znać.  Ostatnie tygodnie nie były  łatwe.  Sezon ruszył pełną parą, a ja ku memu zdumienie mam coraz więcej pracy i sesji zdjęciowych. Zawsze jawi się to jako wymarzone zajęcie, które trudno nazywać pracą, ale moje ciało woła o wypoczynek. Nogi bolą, głowa pęka, skóra wysyła czerwone sygnały na nadmiar kosmetyków kolorowych, a ciało odmawia posłuszeństwa. Co to był za tydzień! Dziesięć godzin sesji zdjęciowych do tego dojazdy do domu i głęboki sen. Satysfakcja, radość z wykonywanej przeze mnie pracy i małe gesty które zdecydowanie ratowały każdy mój dzień.

Drobne gesty mówią najwięcej


       Niespodziewany telefon od mamy, która  dzwoni, aby życzyć mi miłego dnia. Romantyczna wiadomość od narzeczonego, dodająca siły i wytrwałości w pracy lub przygotowany  na wynos obiad. Uroczy gest przyszłej teściowej która przyniosła mi torbę pełną ubrań z Primarku z troski, że przecież ostatnio tyle pracuje że nie mam czasu na polowanie na wyprzedażach. Uśmiech ekspedientki w piekarni, która podaje mi kawę z croissantem i szczere „przepraszam” od mężczyzny który trącił mnie swoim ramieniem próbując złapać pociąg w ostatniej sekundzie.






      Drobne gesty które roztapiają moje serce. Młoda dziewczyna biegnąca w szpilkach za kobietą z wózkiem, której pociecha zgubiła pluszaka, staruszkowie wychwalający psy sąsiadów zamiast zawzięte krzyczenie i narzekanie, że znów czworonogi sikają nie tam gdzie trzeba. Czy świat nie jest wtedy piękniejszy? Czy nie uśmiecha nam się promienniej? Czy nie żyje nam się lepiej?


Prawo dawania jest bardzo proste. Jeśli pragniesz radości, dawaj radość. Jeśli miłość jest tym, czego poszukujesz – zaoferuj miłość. Jeśli pragniesz materialnego bogactwa – pomagaj innym stawać się bogatymi. [Deepak Chopra]



       
       Dzisiaj wychodzę do pracy z większym uśmiechem. Siadam do taksówki i z uprzejmością zaczynam rozmowę z zazwyczaj gadatliwym kierowcą. Wchodzę do studia i witam się z każdym z osobna. Zauważam nową fryzurę wizażystki i pytam stylistki jak minął miesięczny urlop w Brazylii. Już po chwili asystent fotografa przynosi mi kawę z mlekiem, moją ulubioną, a ja pożyczam mu obiecaną książkę. Wymiana gestów, dobroci i miłości. Zupełnie niewymuszona, bo czy nie łatwiej jest wtedy przeżyć każdy kolejny dzień z uśmiechem na twarzy i szczerą radością wypełniającą ciepłem nasze serca.  





      Życzę Wam moi kochani jak najwięcej takich ciepłych gestów codzienności. Pocałunku o poranku, słów motywacji i uznania. Świeżych kwiatów i uśmiechu, rzuconego przez pana listonosza. Tym samym nie zapominajcie, że dawanie też jest fajne! Przytul mamę, powiedz jak bardzo kochasz swoją drugą połówkę i zapukaj do sąsiadki z ciastem domowej roboty.


Kolorujmy świat przez drobne gesty miłości!


Miłego dnia, a to już przecież piątek!



14 komentarzy:

  1. Bo szczęście znajdujemy w małych rzeczach, drobnych gestach... Przecież to z nich zbudowane są rzeczy wielkie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłego piątku. I udanego końca tygodnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te gesty są najlepsze, małe ale cieszą! Świetny wpis ♥♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze zdjęcie świetne :) Cały post idealny :)

    http://kiudlis.blogspot.com/2018/01/w-czym-pic-poranna-kawe.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Cisze się, że przypadł Ci do gustu. Zapraszam częściej ! ;)

      Usuń
  5. Bardzo dobry wpis przez takie gesty świat jest piękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Warto dostrzegać je w naszej codzienności.

      Usuń
  6. Odnajdywanie szczescia w malych rzeczach to klucz do sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny post. Mega prawdziwy. Bardzo, ale to bardzo inspiruje. Doceniajmy te maleńkie gesty bo z nich tworzą się te wielkie rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda, że małe, drobne, czasem nawet niezauważane na co dzień gesty są tymi najpiękniejszymi i często najszczerszymi. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Droga Paulinko - dokładnie tak, świat jest wtedy zdecydowanie piękniejszy. Uwielbiam mówić ludziom miłe słowa, patrzyć jak robi im się miło. A ile razy mnie spotkała miła i zaskakująca sytuacja, np maszynista zatrzymał pociąg jak zobaczył, że biegnę, taksówkarz podwiózł mnie kiedyś za darmo kawałek gdy zapytałam go o drogę- mogłabym tak wymieniać i wymieniać:) Uwielbiam Twój lekki styl pisania, bardzo miło się go czyta :)

    Pozdrawiam Cię cieplutko!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za tak wielki komplement ! ;)
      Spotykają Cię przepiękne gesty dobra, z pewnością na nie zasłużyłaś ;*

      Usuń
  10. Paulina, piszesz wzruszająco💝

    OdpowiedzUsuń