6.10.2016

Bądź bogatszy o… co tak naprawdę wzbogaca ludzi?



       Kładę dłonie na klawiaturze… jestem w innym świecie. Odległa od pracy, dziennego maratonu i wyścigów międzyludzkich. Znajduję się w mojej przestrzeni, gdzie nie muszę gonić za niczym, czas zwalnia, a ja momentalnie czuję się milionerką.


       Obserwuję ludzi, którzy pędzą za pieniądzem, zostają w pracy po godzinach, zapominają o najbliższych, a ich głowy eksplodują od nadmiaru zajęć i planów. Oczywiście wszyscy zgodnie odpowiedzą, że „takie czasy”, że przecież „trzeba na mieszkanie, wakacje, dom i drinki z palemką”. W moich oczach wygląda to ubogo.

        Jak skutecznie wzbogacić się i zapewnić sobie szczęśliwe życie?


       Kolekcjonuj momenty!

 Tańcz i daj ponieść się muzyce (nawet jeśli niekoniecznie jest to Twoja mocna strona), śmiej się z dowcipów przyjaciół, obserwuj wschody i zachody słońca, jedz to, co lubisz, latem biegaj boso po trawie, a zimą wsłuchuj się w skrzypiący śnieg pod Twoimi stopami. Wdrapuj się na szczyty dachów, aby podziwiać piękno panoramy lub dosięgnąć Księżyca. 

       Otaczaj się ludźmi, których kochasz!

Poświęć swój czas najbliższym. Słuchaj, o czym opowiadają z zapartym tchem. W słowach odkryjesz ich samych, miłość, szczęście i zrozumienie. Dbaj o relacje z nimi, bo właśnie to gwarantuje Ci bezcenne szczęście. Pozwól sobie na dzień spędzony na sofie i niekończące się gry i rozmowy. Poświęć chwilę, zanim wstaniesz z łóżka i podziękuj za osobę, przy której budzisz się każdego ranka. Celebruj każdy uśmiech, spojrzenie i dotyk. To Cię uskrzydli.  

       Inwestuj w podróże!

Wcale nie muszą być to luksusowe wycieczki dookoła świata. Postaw na minimalizm i spróbuj dostrzec, jak piękne krajobrazy znajdują się w zasięgu Twojej ręki. Być może nigdy nie odkryłaś jeszcze, co jest za lasem nieopodal Twojego domku na wsi, a wielkie aglomeracje, w których mieszkasz ograniczają się do pobliskich ulic, sklepów i miejsca, gdzie pracujesz. Podróżuj do malowniczych zakątków, polnych łąk i stolic. Odkrywaj świat i poznawaj inne kultury. Osobiście, nic nie wzbogaciło mnie tak bardzo jak podróże. Kocham to robić i jest to sposób na moje szczęście. Wyłapuję detale, obalam stereotypy, a mój światopogląd zmienia się. Zdaje się, że każdy samolot, w który wsiadam transportuje mnie w inny wymiar rzeczywistości, to kształtuje mój charakter.




       Poszerzaj horyzonty!

Czytaj książki, rozwijaj się i ucz się dla siebie. Nieważne, czy znajomość kolejnego języka obcego przyda Ci się w Twojej pracy. Poznaj go, jeśli masz na to ochotę. Studiuj, gdy  przynosi Ci to satysfakcję. Bądź bogatszy o wiedzę.  Nie stój również w miejscu, odważ się na zmianę pracy, mieszkania, otoczenia. Nie boj się robić spontanicznych rzeczy! Podążaj za tym, co podpowiada Ci serce, a nie utarte stereotypy, które określają co powinniśmy robić, mieć i osiągnąć w wieku 20, 30- lat. Wolność i samodzielne decyzje przyniosą Ci komfort i poczucie bezpieczeństwa.

       Miej swoje hobby!

Spróbuj znaleźć coś, co sprawi, ze zaczniesz swój dzień z uśmiechem na twarzy. Może jest to bieganie, dzięki któremu czujesz, że masz super moc, a może zupełnie tak jak ja zwariujesz na punkcie pisania i blogowania, a Twój alarm będzie dzwonił 45 min wcześniej tylko po to, aby zatracić się w słowach, książkach i myślach ludzi przelanych na papier. Znajdź hobby, które sprawi, że zapomnisz o rzeczywistości, zacznij dzień z uśmiechem na twarzy i świadomością, że „możesz wszystko!”

       Naucz się wybaczać!

Schowaj swoją dumę do kieszeni i zadzwoń do przyjaciółki ze słowami skruchy o ostatnią kłótnię, spotkaj się z członkiem rodziny, z którym Twoje relacje nie układają się najlepiej. Nie marnuj czasu na smutek i żal. Wyrzuć wszystko to, co Cię rani, a Twoje serce stanie się lżejsze o złość, nienawiść i obarczanie winą siebie lub wszystkich dookoła. Zrozum, że wszyscy są ludźmi i mają prawo do błędów.

       Doceń kim jesteś!

Spójrz w lustro i uśmiechnij się. Jesteś wyjątkową osobą! Doceń swoje życie w formie prezentu, jaki otrzymałeś. Każdego dnia podziękuj za małe rzeczy. (O moim święcie dziękczynienia pisałam tutaj). Uśmiech, dobra książka, rozmowa, Twój kot lub pies, wyśmienity obiad, piękna sukienka lub trening. To świetna metoda na uświadomienie sobie jak wiele powodów do szczęścia jest na wyciągnięcie ręki. Musisz je tylko dostrzec.



       Na koniec chciałabym powiedzieć ogromne DZIĘKUJĘ do Was moi Drodzy Czytelnicy. Za to, że jesteście, odwiedzacie mnie każdego dnia i pozostawiacie ślad swojej obecności. Wzrastające statystyki nie są nawet w połowie tak ważne dla mnie, jak codzienna satysfakcja z tego, że przeczytacie dzisiaj moje myśli oraz przygody, a poprzez to być może uda mi się zarazić Was iskierką miłości do świata i dawką optymizmu.
     

A Wy kochani? Co sprawia, że jesteście szczęśliwi?


23 komentarze:

  1. Bardzo fajnie piszesz, tak lekko, że chce się czytać :) Szczęście to temat rzeka, ale jestem za tym aby cieszyć się z małych rzeczy. Z kilku małych może powstać jedna duża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Zaczynajmy od najmniejszych rzeczy i masz rację, że złożą się one na wielkie szczęście ! ;)

      Usuń
  2. Świetny post, bardzo mobilizujący! :) Bardzo przyjemnie się czytało :) po przeczytaniu go zdałam sobie sprawę, że tak na prawdę nie doceniam tego co mam i nie cieszę się z tego. Dziękuje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Zaczynajmy od najmniejszych rzeczy i masz rację, że złożą się one na wielkie szczęście ! ;)

      Usuń
  3. Masz rację w tym co piszesz :) Ja tam uważam, że prawdziwego szczęścia nie da się kupić !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim jak nie ma się hobby to trudno się żyje. Ale to wiadomo. Ja tam najbardziej lubię spędzać czas z moimi psiakami.

      Usuń
  4. Dokładnie się zgadzam bycie szczęśliwym to nie posiadanie pieniędzy, chociaż bez wątpienia ułatwiają one wiele :) Dla mnie to bycie z rodziną i podróże :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przyjemny post :) Od razu lepiej się robi po jego przeczytaniu i człowiek zaczyna sobie zdawać sprawę, że powinien się cieszyć z tego, co ma, a wcale nie potrzebuje wiele do szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Napisałaś prawdziwą receptę na szczęście ;). Szczęśliwi jesteśmy wtedy kiedy możemy zaspokoić potrzeby, a bogaty w duchu ten co ma nie wiele potrzeb. Niewiele trzeba zrobić by być szczęśliwym. Najpierw trzeba chcieć i zacząć to realizować, a potem wszystko już pójdzie jak z płatka

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz mój tryb życia wygląda tak, że wstaję o 6. i do ok. 21 jestem poza domem. Następne 3h spędzam w mieszkaniu, z moim chłopakiem. Wiem, że to za mało, ale niestety taki mam 'układ z uczelnią'. Na szczęście wiem, że w przyszłości to popłaci, że 'marnuję' czas na swoje zainteresowania, że zbieram pieniądze na wspólne z ukochanym podróże.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno taki rozkład dnia nie należy do łatwych. Najważniejsze, że robisz to, co lubisz i rozwijasz się w tym. Życzę powodzenia ! ;)

      Usuń
  8. Piękny wpis! Zgadzam się z Tobą w 100 %, chociaż w tym świecie ludzie mają tak mało czasu na wszystko.Ja jestem szczęśliwa gdy otaczam się ludźmi, których kocham i robię to co kocham! :) Od pewnego czasu uwielbiam prowadzić bloga, daje mi to wiele satysfakcji i podnosi na duchu, gdy wiem, że Ktoś chce czytać to co piszę :) Poza tym spacery, wycieczki, chwile spędzone wspólnie, książki, zdjęcia.... Wszystko mnie cieszy. A pieniądze... Są ważne, ale niestety nie wszystko się za nie kupi . Pozdrawiam i obserwuję! Świetnie czyta się Twoje wpisy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Małe rzeczy przynoszą największe szczęście ;)
      Cieszę się, że podobają Ci się moje wpisy i że zostajesz dłużej na moim blogu! ;)

      Usuń
  9. Moim zdaniem trzeba się przede wszystkim otaczać ludźmi, których się kocha a oprócz tego spełniać się w ulubionych rzeczach. Pozdrawiam ♥

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. podróże dają najwięcej człowiekowi. uczą go pokory i dystansu do samego siebie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja poświęcam czas słuchając muzyki i ćwicząc w domu. Niestety przez ostatni tydzień byłam zajęta ogarnianiem uczelni i wszystkich tych studenckich spraw, ale mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu znajdę trochę więcej czasu dla siebie, znajomych i rodziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcąc lub nie... zaczął się październik, a to oznacza, że wszyscy już pilnie pracują, studiują i uczą się. Na pewno znacznie trudniej jest zorganizować czas. Życzę Ci jak najwięcej wspaniałych chwil spędzonych z najbliższymi! Trzymaj się! :)

      Usuń
  12. Hej kochana! Bardzo przydatne rady:) Co mnie uszczęśliwia? przede wszystkim czytanie;) To chyba jedna z najwazniejszych rzeczy w moim zyciu no i oprocz tego prowadzenie bloga. Zalozenie bloga to jedna z lepszych decyzji w moim zyciu.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko naraz na pewno jest bardzo ciężko. Kiedy realizujesz się w pracy lub nauce, tym samym nie masz czasu dla najbliższych... Stąd też życie to ciągła przygoda, równowaga i balans pomiędzy wszystkim tym, co sprawia, że żyjesz, nie egzystujesz.
    Właśnie tego Ci życzę! Życia pełnego satysfakcji i szczęścia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudny wpis, jak znalazł na dzisiejszy dzień. Dziękuję, Paulina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znalazłaś coś dla siebie ;)
      życzę jak najwięcej "bogatych" dni ! ;)

      Usuń
  15. Świetny, lekki tekst, który daje do myślenia. To prawda, to co wymieniłaś nas wzbogaca. To od nas zależy jak wygląda nasze życie, więc dbajmy o jego momenty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze życie zależy od tego, jak je postrzegamy, więc warto doceniać to co mamy, inwestować w rzeczy niematerialne, które przynoszą nam najwięcej szczęścia ;)

      Usuń