13.02.2019

Cytaty o miłości



       Nie, nie obchodzę Walentynek 14-ego lutego. Jakoś nigdy nie przemawiało za mną kupowanie słodkich lizaków i pluszowych misiów specjalnie na ten dzień. Nigdy też nie liczyłam na żadną kolację przy świecach, fajerwerki, seksowną bieliznę czy biżuterię. Od zawsze wydaje mi się to takie mało oryginalne dla pary. Nie zrozumcie mnie źle. Lubię tą słodką oprawę 14-ego lutego. Moje serce roztapiają lukrowane lizaki, wszędobylskie misie krzyczące I love you i restauracje pełne ludzi. Cieszę się, gdy widzę elegancko ubraną dziewczynę, chłopaka z bukietem róż i szeleszczące papierki po prezentach. TO naprawdę jest urocze! Ale ja tego dnia jakoś wolę zostać po swojemu. Gotując kolację w domu, zagrzebując się pod kocem czy oglądając film z J. Tak mi dobrze tego 14- ego. Bez presji, że tego dnia muszę „pokazać jak bardzo kocham” kupić prezent czy zabijać się w kolejce do kina. Na randkę pójdziemy w następną sobotę, a może nawet w poniedziałek. W końcu Walentynki mamy przez cały rok. Dokładnie o tym, dlaczego nie obchodzę Walentynek możecie poczytać tutaj -> Link. Czekam na Wasze komentarze i opinie na ten temat!







       Jakkolwiek nie przejdę obojętnie obok tego święta i zostawię Wam kilka inspirujących cytatów o miłości. Cytatów wyjątkowych, bo zaczerpniętych z najpiękniejszych listów miłosnych. Listów miłosnych od Boga do Ciebie....



       „Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość- te trzy: z nich zaś największa jest miłość.” – 1 Kor 13,13


      ,,Myśmy poznali i uwierzyli miłości, jaką Bóg ma ku nam. Bóg jest miłością: kto trwa w miłości, trwa w Bogu, a Bóg trwa w nim. Przez to miłość osiąga w nas kres doskonałości, że mamy pełną ufność na dzień sądu, ponieważ tak, jak On jest, i my jesteśmy na tym świecie W miłości nie ma lęku, lecz doskonała miłość usuwa lęk, ponieważ lęk kojarzy się z karą. Ten zaś, kto się lęka, nie wydoskonalił się w miłości. My miłujemy, ponieważ Bóg sam pierwszy nas umiłował.”  - 1 Jana 4: 16-20


       „Nikomu nie bądźcie nic dłużni poza wzajemną miłością. Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił Prawo. Albowiem przykazania: Nie cudzołóż, nie zabijaj, nie kradnij, nie pożądaj, i wszystkie inne- streszczają się w tym nakazie: Miłuj bliźniego swego jak siebie samego. Miłość nie wyrządza zła bliźniemu. Przeto miłość jest doskonałym wypełnieniem Prawa. – Rzym 13: 8-10



       „Wszystkie Wasze sprawy niech się dokonują w miłości!”- 1 Kor 16: 14






     „Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest. Miłość nie zazdrości, nie szuka poklasku, nie unosi się pychą, nie dopuszcza się bezwstydu, nie szuka swego, nie unosi się gniewem, nie pamięta złego; nie ciesze się z niesprawiedliwości, lecz współweseli się z prawdą. Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, we wszystkim pokłada nadzieję, wszystko przetrzyma.” – 1 Kor 13: 4-7


       „Pan jest moją obroną, wyprowadza mnie na miejsce przestronne; ocala, bo mnie miłuje.” – Ps 18: 19-20


       „Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne. 17 Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na świat po to, aby świat potępił, ale po to, by świat został przez Niego zbawiony.” – J 3: 17-19


      „Szukałem Pana, a On mnie wysłuchał i uwolnił od wszelkiej trwogi. Spójrzcie na Niego, promieniejcie radością, a oblicza wasze nie zaznają wstydu.” – Ps 34: 5-6



       „Na to zaś wszystko przyobleczcie miłość, która jest więzią doskonałości.”Kol 3: 14




       Pięknego dnia miłości,
Wasza Paulina G Lifestyle 









              

13 komentarzy:

  1. Piękny zbiór, świetnych cytatów. Dla mnie Walentynki są trochę przereklamowane. My po prostu częściej staramy się organizować dla siebie coś miłego. Nie trzeba z tym czekać na ten konkretny dzień. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te słowa są naprawdę wyjątkowe. Czytam je bardzo często ! <3
      Dla mnie Walentynki również nie są okazją do świętowania. Staram się na co dzień okazywać miłość i celebrować ją! <3

      Usuń
  2. Piękne te cytaty. Walentynek nie obchodzimy, bo jesteśmy zdania, że przyjemności, coś miłego możemy robić dla siebie nie tylko w ten dzień :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam je ciągle! Moje ulubione to te z Koryntia <3 Piękna definicja miłości!
      Razem z moim narzeczonym również nie obchodzimy Walentynek, staramy się na co dzień kolorować naszą codzienność i przemycać między nią porcje romantyzmu i słodkości ;) Jakkolwiek obok dnia miłości nie mogłam przejść obojętnie. A czy jest piękniejszy list miłosny niż ten od Boga do nas? ;)

      Usuń
  3. Cytat z listu do Koryntian (1 Kor 13: 4-7) jest moim zdecydowanym ulubieńcem. Niedawno był czytany w kościele :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekny zbiór cytatów. Nie będę oryginalna, ale mój ulubiony jest z pierwszego listu do Koryntian.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy jest na swój sposób wyjątkowy w zależności od momentu ;) ale Koryntian również jest jesnym z moich ulubionych <3

      Usuń
  5. Też nie obchodzimy walentynek. Powód jest prosty.. ja nie lubię jak mi ktoś (marketingowcy, sprzedawcy, producenci) sugerują, ze mam coś zrobić konkretnego dnia. Nienawidzę komercji. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie komercja posuwa się coraz to dalej i nagle zdaje się, że w święcie Walentynek jak i nawet Bożego Narodzenia większą wagę nadaje się prezentom i materialistycznym niespodziankom niż uczuciom i prawdziwym znaczeniom ;)

      Usuń
  6. Ja nie należę ani do zwolenniczek ani do przeciwniczek Walentynek. Miłość pokazujemy sobie każdego dnia, dbamy o każdy gest, o każdy moment by był wyjątkowy! Więc niby Walentynek jakoś hucznie nie obchodzimy, ale jednak robimy sobie z Mężem małe niespodzianki tego dnia <3 To niezwykle miłe zrobić coś dla tej drugiej osoby :) Dlatego kolacja składająca się z ulubionego dania mojego Męża i kilka extra słodkości przygotowanych specjalnie dla niego, wiem że sprawia wiele radości! Choć robię to na co dzień (bo kocham piec i gotować), to wykrawanie cukierków w kształcie serduszka i barwienie ich na czerwono - przyniosło mi wiele frajdy :) A bukiet róż otrzymany od Męża również skutecznie wywołał uśmiech na mojej twarzy <3 Więc uważam, że każda okazja jest dobra do wyrażania miłości i wywołania radości :) Ale w tym wszystkim najważniejsze jest to, aby nie było to właśnie zaledwie od wielkiego dzwona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Uwielbiam okazywać miłość w tych małych gestach, nie od wielkiego dzwona, a w codzienności ;)

      Usuń
  7. Tak sobie myślę, że walentynki to jednak fajna okazja aby okazać swoim bliskim miłość. I wiem że powinno się codziennie, ale w prozie życia czasem na to brakuje czasu...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń